Some considerations concerning the information and communication technologies and their importance in the self-learning of English for Economic purposes

Authors

  • Marisela Estrada-Ferrera Universidad de Oriente

Keywords:

information technologies, blended learning, reading comprehension, self-learning, reading strategies.

Abstract

This article aims to outline in broad terms the importance of the information technologies in teaching a foreign language, which is a crucial element in the development of the student´s autonomy of learning and achievement of communicative competence. The use of technologies provides a framework in which it is possible to integrate at the same time the natural use of language, for communication purposes similar to those that occur in the external world, treatment and teaching language learning processes among which we include the development of reading comprehension, texts and practice with different genres, and applying the most appropriate reading strategies and techniques. To do this we will describe this approach and present an example in actual practice, valid for teaching reading comprehension for economic purposes.

References

Borges Frías, J. L. (2006). Modelo de Gestión Didáctica del Posgrado a Distancia. Tesis en opción al grado de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Oriente, Santiago de Cuba, Cuba.

Fuentes, H. (2009). Pedagogía y didáctica de la educación superior. CEES ¨ Manuel F. Gran¨, Universidad de Oriente.

Mendoza, F. (1994). Sobre la formación de las acciones activas, estereotipadas y automáticas en la enseñanza de lenguas extranjeras. México: CELE.

Mestre Gómez, U. y Valdés Tamayo, P. (1994, marzo-febrero). Modelo de enseñanza-aprendizaje con tecnología multimedia para la modalidad de estudio semipresencial. Praxis Educativa XIV(14), 35-41.

Ministerio de Educación Superior. (2005-2006). Modelo de la Semipresencialidad en las Carreras Universitarias.

Ministerio de Educación Superior. (2007). Modelo del Profesional de Economía (2005-2006).

Ministerio de Educación Superior. (2005-2006). Plan de Estudios D para las Ciencias Económicas, 2007.

Published

2017-06-22

Issue

Section

Artículos

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.