To pass to the history to be history. A proposal from Martí thought
Keywords:
History of Cuba, pedagogical thinking Marti, think history, overcoming postgraduateAbstract
In this article he reflects about the inadequacies that still persist in the teaching-learning process in the history of Cuba in the teaching medium in the municipality of Urbano Noris and what can bring the Martí thought in order to influence the preparation of teachers to assume a more active and transcendent, process that allows students and themselves to thinkteach and learn the history and do not reduce it to a mere process to arise and pass exams. Shares of postgraduate improvement for teachers of history of Cuba from the territory were designed as a solution.References
Albelo, R y otros (2000). Historia de Cuba. Nivel Medio Superior: La Habana. Editorial Pueblo y Educación.
Castro, F (2006). (2006). En Ramonet, I. (Ed.), En Cien horas con Fidel (p.57). La Habana. Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado
Carretero, M (1999). Construir y enseñar las Ciencias Sociales y la Historia. Buenos Aires: Aique Grupo Editor S.A
Díaz, H (2009). Textos sobre Historia de Cuba. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Díaz, H (2006). Una vez más sobre la enseñanza de la Historia. En Díaz Pendás(Ed.), Enseñanza de la Historia de Cuba (pp.1-9). La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Leal, H (2006). Desafíos de la enseñanza de la historia: Conocer para transformar, amar para enseñar y educar. En Díaz Pendás (Ed.), Enseñanza de la Historia de Cuba (pp.10-35). La Habana: Editorial Pueblo y Educación
Martí, J (1975). Obras Completas, en 28 tomos. La Habana: Editorial Ciencias Sociales.
Martí, J (1975). (1999). Ideario Pedagógico. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Romero, M (2006). Didáctica de la Historia. La habana: Editorial Pueblo y Educación.
Torres, E (2001). Historia de Cuba (1492-1898). La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Vitier, C (2008). Cuadernos Martianos III. (Quinta reimpresión). La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Santiago

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
CC Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0

.jpg)

_de_logo.jpg)









