This is an outdated version published on 2023-03-23. Read the most recent version.

The website of the “Margarita Cortés” High School of Esmeraldas

Authors

  • Andrea Abigail Abad-Arroyo Universidad Técnica Luis Vargas Torres
  • Antonio Andres López-Proaño Independiente
  • Iván Alejandro Abad-Rivera Empresa Pública EP PETROECUADOR

Keywords:

websites; web application, software.

Abstract

Education, like many other activities of daily life, have evolved,
with the use of technology and tools, so that the public, not only in
the locality but also in the country, knows everything related to an educational
institution, Websites have been implemented, allowing access
to information and knowledge from anywhere in the world and at any
time. The objective of this article is to develop a web application that
facilitates the promotion of the organizational, academic, and cultural
structure of the “Margarita Cortes” High School in the city of Esmeraldas,
in Ecuador, and at the same time allows the link between students,
teachers, parents of family and authorities to the technological world.

References

Campoverde Molina, M. (2016). La accesibilidad web. Un reto en el entorno educativo ecuatoriano. Universidad Estatal Península de Santa Elena. https://repositorio.upse.edu.ec/handle/46000/8323

Campoverde Molina, M. y Valverde, Ll. (2019). Análisis de la accesibilidad de los portales web de las instituciones educativas en la ciudad de Cuenca, Ecuador. Revista Cátedra, 2(2).

Delgado Saeteros, E. Z. y Lema Cachinell, B. M. (2016). Estrategia de capacitación docente en el uso de las funcionalidades de las TICS: una experiencia en el Instituto Superior Tecnológico de Formación de Guayaquil, Ecuador. Santiago, (141), 532-540.

Encalada Aguiar, D. M. (2014). Desarrollo de un sitio web de seguimiento de tareas escolares para el colegio internacional Rudolf Steiner. [Tesis. Escuela Politécnica Nacional]. https://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/8863

Estrada Hernández, J. A. y León Robaina, R. (2013). La integración de las tecnologías de información y comunicación en la gestión empresarial. Santiago, (132), 634-646.

León Cáceres, F. M., Moracén Cuevas, J. R. y Caballero Rodríguez, A. N. (2016). Los entornos virtuales de enseñanza-aprendizaje. Un contenido a sistematizar en el proceso de superación profesional del docente. Santiago, (140), 292-307.

Montes Marzal, M. y Kindelán Boloy, J. J. (2014). Sitio web para facilitar la preparación del personal de secretaria sobre los documentos normativos que rige el Ministerio de Educación Superior. Maestro y Sociedad, 11(2), 55-64.

Naranjo Vaca, G. E., Rodríguez Caballero, G. A. y Rodríguez Alzamora, R. J. (2023). Modelo híbrido de formación profesional y autogestión del aprendizaje: necesidad y reto. Maestro y Sociedad, 20(1), 94-102. https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5867

Tapia Bastides, T. y Felipe León, M. (2015). La utilización de las TIC en el Instituto Superior Tecnológico Bolivariano de Tecnología, en la carrera Técnico Superior de enfermería en Guayaquil, Ecuador. Maestro y Sociedad, 12(4), 78-80.

Santana González, Y., Torres Rodríguez, O., Rodríguez Martínez, Y., Silva Albear, Y., & Oris Martínez, L. (2022). Acciones de atención psicológica durante la covid-19 a través del chat “Santiago se Levanta”. Revista Conhecimento Online, 1, 189–212. https://doi.org/10.25112/rco.v1.2737

Vinueza Morales, M. G., Mejía Ochoa, C. M. y Plúas Plúas, C. E. (2011). Diseño e implementación de un sitio web con servicio de matriculación y control de notas para el colegio fiscal "Carlos Zevallos Menéndez" del cantón El Triunfo. [Tesis. Universidad Estatal de Milagro]. https://repositorio.unemi.edu.ec/handle/123456789/79

Published

2023-03-23

Versions

Issue

Section

Artículos