Operacionalizacion of the variables on support levels to the woman of medium age
Keywords:
superación, Infirmary, climaterio, menopause.Abstract
In this work the author exposes the study variables and her
dimensions that you/he/she will use for the personnel’s of Infirmary superación on support levels to the woman of medium age, this study variable you/he/she belongs to the work from applicant’s thesis to Doctor’s grade in Biomedical Sciences. The objective of this work is to design a proposal of permanent superación to the personnel of Infirmary in the Primary Attention of Health, looking for support levels for the woman of medium age. Among the dimensions of the variable they are; the character systemic, Component cognitivo, Component Professional, and Component actitudinal. The methods to use will be of the theoretical level, of empiric inquiry, Test of knowledge, statistical Methods, as a result of the investigation are expected from a systematizing of the theoretical foundations that you/they support the improvement and the infirmary personnel’s preparation in support levels to the woman of medium age.
References
Almeida de Figueiredo NM. (2012). Prácticas de Enfermería. São Caetano do Sul: Difusao.
Alfonso, Fraga, JC. (2007). Características sociodemográficas de las mujeres en la edad mediana.. Revista Cubana de Enfermería, 31(2), 0-0.
Aj, Davis. (2018). Report of the World Health Assem. Review Nursing Ethics. (8).
Bach, S. (2002). Tendencias De las reformas sectoriales de salud en europa y sus repercusiones en la gestión de recursos humanos. [en línea] Inglaterra: Escuela de Administración de Empresas Warwick. Universidad de Warwick, 71-122.
Echauri M, Pérez Jarauta MJ. (2019). Etapas Vulnerables, Educar en salud III. Pamplona:
Fariña, D., Rodríguez, S., & Erpen, N. (2012). La capacitación en terreno como estrategia para la mejora de la calidad de la atención de la salud. Archivos argentinos de pediatría, 110(1), 9-18.
García, C. L., & Gómez-Calcerrada, S. G. (2009). Intervención cognitivo-conductual en sintomatología menopáusica: efectos a corto plazo. Psicothema, 21(2), 255-261.
Josefina Verde and Carolina Rodríguez, (2017). Capacitación de enfermería en tecnologías educativas. Rev. iberoam. educ. invest. enferm.(Internet).
Hernández-Díaz, J., Paredes-Carbonell, J. J., & Torrens, R. M. (2014). Cómo diseñar talleres para promover la salud en grupos comunitarios. Atención Primaria, 46(1), 40-47.
Ministerio de Salud Pública. 2017.Anuario Estadístico de Salud Dirección Nacional de Registros Médicos Y Estadísticas de Salud. La Habana
Navarro Despaigne, D., e Duany Navarro A. (2007). Fitoestrógenos: su utilidad para el tratamiento del síndrome climatérico. Revista cubana de endocrinología, 12(2), 0-0.
Nodarse A. (2018). Nuevo modelo de atención a la mujer climatérica. Editoral Gente Nueva. La Habana
Pérez Piñero, JS., Navarro Despaigne, D., y Bayarre, Vea, H. (2007). Escala cubana para clasificar la intensidad del síndrome climatérico. Seleccionadas. Ciudad de La Habana.
Rodés V, Peré N, Pérez A, (2017). Programa para el Desarrollo de Entornos Virtuales de Aprendizaje (EVA). Universidad de la República (PROEVA).
Rodríguez Enríquez C y Czerwonogora A, (2017). Manejo de EVA. Para Enfermería y Ciencias: una experiencia de educación permanente Inter servicios. Montevideo.
Rodríguez Enríquez, C. (2018). Una experiencia de trabajo colaborativo para la creación de un objeto de aprendizaje. Universidad de la República. Uruguay:
Rodríguez Enríquez C and Doninalli M, Barbieri A. (2018). Herramientas para la Educación en EVA. Teoría constructivista aplicada.
Santana González, Y., Sagaró del Campo, N. M., & Valdés García, L. E. (2021). Percepción de riesgo vs Covid-19 en centros hospitalarios de Santiago de Cuba. Revista Universidad y Sociedad, 13(4), 195-206. https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/2157/2138
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Madelaine Vicet-Galiz, Carlos Castillo-López, Lourdes A Guerrero-Rosse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
CC Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0