Contribute of the Universidad de Oriente to the cuban historiography (1947-2017)

Authors

  • Israel Escalona-Chadez Universidad de Oriente
  • Manuel Fernández-Carcassés Universidad de Oriente

Keywords:

Universidad de Oriente, cuban historiography, school of History.

Abstract

Since its first years the Universidad de Oriente contributes to the development of Cuban historiography. Through 70 years, the professors and graduates have enriched the history’s knowledge, specially the aboriginal archeology, regional history of the east of Cuba and the 19th Century Independent Wars. This contribute was more evident since the foundation of School of History in 1962. This fact means the beginning of a new period in the historical researches in the east of the Island. Other intellectuals of the University without direct connections with School of History have contributed too.

References

Escalona, I. (2015). Mirada necesaria a dos aportaciones de la obra historiográfica de Olga Portuondo. Caserón, n. 11.

Escalona, I. y Fernández Carcassés, M. (2011). José A. Portuondo: el historiador. En José Antonio Portuondo. Magisterio y heroísmo intelectual. Santiago de Cuba: Ediciones Santiago.

Escalona, I. y Pérez Lora, M. (2017). Hebert Pérez, el magisterio en la exégesis del universo martiano. Maestro y Sociedad, número especial 1. Recuperado de: https://revistas.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/download/2148/2096

De la Torre, M. (2015). Antonio Maceo en la literatura historiográfica. El Historiador, año 1, n. 3.

Fernández Carcassés, M. (2001). Olga Portuondo dentro de la historiografía santiaguera. En Tres siglos de historiografía santiaguera. Santiago de Cuba: Editorial Oriente.

Romero, C. y Castillo, M. (comp.) (2002). Cuestiones privadas. Correspondencia a José Antonio Portuondo (1932-1986). Santiago de Cuba: Ed. Oriente.

Published

2018-09-27

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.