The improvement of the teachers of Chemistry of the secondary education of Sierra de Cubitas in the direction of the learning developer

Authors

  • Julio Allo-Mijans Universidad “Ignacio Agramante Loynaz”, Camagüey
  • Enrique Loret de Mola-López Universidad “Ignacio Agramante Loynaz”, Camagüey
  • Wilfredo Pozas-Prieto Universidad “Ignacio Agramante Loynaz”, Camagüey

Keywords:

overcoming, chemistry, direction, learning, development.

Abstract

Professional improvement is a continuous and systematic process that allows teachers to be effectively equipped with the necessary knowledge to assume the direction of student learning from a development perspective. For this reason, the Universidad “Ignacio Agramonte Loynaz” de Camagüey pays special attention to its implementation and development, aspects covered in this article. Different pedagogical and investigative methods were used. The results show the state of the improvement of the teachers of Chemistry of the basic secondary and the preuniversity of Sierra de Cubitas in the course 2016-2017.

References

Addine, F. (2004). Didáctica: teoría y práctica. La Habana: Pueblo y

Castellanos, D. (2007). La dirección del aprendizaje desde una perspectiva desarrolladora. (pp. 11-19). Curso 4, Tema 3. Maestría Ciencias de la Educación. Ministerio de Educación. La Habana: Pueblo y Educación. Disponible en ISBN: 959-13-1431-0.

Castellanos, D., Castellanos, B., Llivina, M. J., & Moreno, M. J. (2007). Aprendizaje y desarrollo. En Gilberto García (Primera reimpresión): Introducción a la formación pedagógica. (pp. 291-315). La Habana: Pueblo y Educación.

Castillo, T. (2004). Un modelo para la dirección de la superación de los docentes desde la escuela secundaria básica. Tesis en opción al grado científico de doctor. Instituto Superior Pedagógico “Rafael M. De Mendive". Pinar del Rio. Cuba.

Hernández, R. Metodología de la investigación. (tomo 2). La Habana: Félix Varela.

Manes, E. B. (2005). Modelo estratégico para la superación de los maestros de escuelas primarias en el sector rural en la atención a la diversidad. (Tesis inédita de doctorado). La Habana, Cuba.

Ministerio de Educación Superior (2004). Reglamento de la Educación de Postgrado. Resolución Ministerial 132. La Habana: Pueblo y Educación.

Pedraza, X. y col. (2016). La superación profesional. Recuperado de http://www. monografias.com.

Rico, P. (2011). Principales fundamentos teóricos-metodológicos de una concepción desarrolladora del proceso de enseñanza -aprendizaje. (pp. 7-10). Onceno Seminario Nacional para Educadores. Ministerio de Educación. La Habana: Pueblo y Educación.

Published

2018-07-18

Issue

Section

Artículos

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.