English for Specific Purposes for Military Intelligence and its dynamics from speaking

Authors

  • Yanet Medina-Frómeta IDNS “José Maceo”
  • Pura de la Caridad Rey-Rivas Universidad de Oriente, Santiago de Cuba

Keywords:

English for Professional Purposes, Military Intelligence, speaking, training.

Abstract

The teaching-learning process of foreign languages in the Cuban universities constitutes a fundamental aspect in the training of professionals. Nowadays, our country is involved in a transformation process in which learning English is vital to demonstrate the professional competence of university graduates in every field. The Revolutionary Armed Forces are also inserted in this process of changes, particularly the specialty of Military Intelligence, which requires a training process that includes the ability of determining and processing oral and written information related to the professional background, with the objective of becoming students capable of making deep critical judgments and managing procedures, strategies, techniques and autonomy attitudes. This research aims at characterizing the teaching-learning process of English for Professional Purposes for Military Intelligence and its dynamics specifically in speaking from the epistemological view point.

References

Acosta, R.; Rivera Pérez J.; Pérez García, J. (1996). A Communicative Language Teaching, Belo Horizonte. Brazil: Pedagogía Universitaria.

Antich, R. (1986). Metodología de la Enseñanza de Lenguas Extranjeras. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Byrne, Donn. (1989). Teaching Oral English. La Habana: Ed. Revolucionaria.

Candlin, C. M. (1987). The Communicative Teaching of English. Principles and Exercises Typology. Longman.

Castillo, F. (2001). Propuesta de un Sistema de Tareas Extraclases para Perfeccionar las Habilidades Productivas de Expresión Oral y Escritura en la Enseñanza de Inglés con Propósitos Específicos. Tesis de Maestría. Facultad de Lenguas Extranjeras (FLEX), Universidad de la Habana.

Consejo de Europa (2001). Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte - Instituto Cervantes - Editorial Anaya.

Horruitiner, P. (2006). La Universidad Cubana: El Modelo de Formación. La Habana: Editorial Félix Varela.

Hutchinson, T. and A. Waters. (1987). English for Specific Purposes. Cambridge: Cambridge University Press.

Maymir, R. (2010). Propuesta de Mediador Didáctico para el Inglés con Fines Profesionales en el Perfil de la Ingeniería Informática. Tesis presentada en opción al grado académico de Máster en Lengua Inglesa, Santiago de Cuba.

Medina, A. (2004). Modelo de Competencia Metodológica del Profesor de Inglés para la dirección del proceso de enseñanza-aprendizaje en el nivel medio. Tesis Doctoral en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Ciencias Pedagógicas de Holguín, Holguín.

Medina, A. (2006:46-50). Didáctica de los idiomas con enfoque de competencias. Colombia: CEPEDID.

Naiman, Neil. (1988). Communicative Language Teaching. Approach. A Journal of English Language Teaching in Cuba. Asociación de Linguistas de Cuba. Especialistas en Lengua Inglesa. ISSN 2074-0727. December 2009.

Pérez, Viñas V. (2001). Enfoque interactivo para la enseñanza y el aprendizaje de la comunicación escrita. Tesis presentada en opción al título académico de Máster en Lengua Inglesa. Facultad de Lenguas Extranjeras. Universidad de La Habana.

Richards, J. C. (1986). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Robinson, P. (1991). ESP Today: A Practitioner's Guide. United Kingdom: Prentice Hall International.

Strevens, P. (1988). 1988. ESP after twenty years: a re-appraisal. In M. Tickoo (Ed.) ESP: State of the Art. Singapore: SEAMEO Regional Language Centre. Oxford: Oxford University Press.

Ur, P. (1997). A course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge Teacher Training and Development. United Kingdom: Cambridge University Press.

Published

2017-06-29

Issue

Section

Artículos

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.