Professional motivation in the military education of the Revolutionary Armed Forces
Keywords:
professional motivation, development, military, personality, necessity, reasons, administrationAbstract
Although the professional motivation constitutes an essential objective the Educational Institution "General José Maceo", there are still insufficiencies to achieve among the students of the careers that in the center are studied, the appropriation of its fundamental principles. In order to overcome these insufficiencies, the structures that guarantee the management of professional motivation continue to be strengthened in the IDNS "General José Maceo", but the pedagogical work that is carried out can not ignore the social determinations that act on them. This article aims to address the main elements to take into account to raise professional motivation in the students of military education.References
Engels, F. (1981). El papel del trabajo en la transformación del mono en hombre, en C. Marx, F. Engels, Obras Escogidas. Tomo III, págs. 66 a 79. Editorial Progreso, Moscú.
González Fernández, A. (2005). Motivación académica. Teoría, aplicación y evaluación. Madrid: Pirámide.
González Rey, F y Mitjáns, A. (1989). La personalidad, su desarrollo y educación. La Habana: Pueblo y educación.
González Serra, D. (1995) Teoría de la motivación y práctica profesional. La Habana: Editorial Pueblo y Educación
Lenin, V.I. (1961). Materialismo y empiriocriticismo. Buenos Aires: Editorial Montevideo.
Lenin, V.I. (1987). Cuadernos Filosóficos. En Obras Completas (Tomo XLII). Madrid: Ediciones de Cultura Popular.
López, R. (2006). Tipos de personalidad y estilos de aprendizaje. Su construcción en la educación superior. (Tesis de maestría). Universidad de La Habana, Cuba.
Marx, C. (1965). Manuscritos económicos y filosóficos de 1844. La Habana: Editora Política.
Marx, C. (1973). El capital. (Tomo I). La Habana: Editorial de Ciencias Sociales.
Rubinstein S. L. (1977). Principios de Psicología General. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Silva Rodríguez, M. (2001). Los educadores potenciales del desarrollo infantil. Sus cualidades personales y pedagógicas. (Tesis de maestría). Universidad de La Habana, Cuba.
Vygotski, L. (1989). El proceso de formación de la psicología marxista: L. Vygotsky, A. Leontiev, A. Luria. URSS: Progreso.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Santiago

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
CC Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0