Particularidades del video tutorial como medio didáctico digitalizado. Particularities of the tutorial video as didactic digitalized media

Authors

  • Néstor Alberto Troche-Isalgué Universidad de Oriente
  • Maricelis Valdés-López Universidad de Oriente

Keywords:

digitized didactic media, video tutorials, creativity, learning.

Abstract

The irruption of Information and Communication Technologies (ICT) in education has brought profound changes in the teaching-learning process. The use of digitized didactic media that is attractive and appropriate for students is increasingly growing, so it requires a teacher well prepared for the creation of them, because for this their knowledge, skills and creativity are essential. In this article reference is made to the role of teachers today and video tutorial is addressed as one of the means that, without doubt, is attractive for its particularities, but also offers advantages by promoting independent learning, interest and the motivation for subjects and contents that present difficulties in their comprehension.

References

Bengochea, L., & Medina, J. A. (2013). El papel de los videotutoriales accesibles en el aprendizaje del futuro. Actas del V Congreso Internacional ATICA 2013 (pp. 80-87). Huancayo, Peru.

Cervantes Montero, G. (2006). Sobre el diseño de medios didácticos digitalizados. Instituto Superior Pedagógico “Frank País García”, Centro de Estudios de Software Educativo, Santiago de Cuba.

Cervantes Montero, G. & Colmenero Rielo, I. (2006). Sobre el diseño de medios didácticos digitalizados. Recuperado de http://www.solocursos.net/dise%C3%B1o_de_medios_didacticos-slccurso884007.htm

Horruitiner Silva, P. (2009). La universidad cubana: el modelo de formación. En Estrategias de aprendizaje en la universalización. Ciudad de La Habana, Cuba: Editorial Universitaria.

Rodenas Pastor, M. (Enero de 2012). La utilización de los videos tutoriales en educación. Ventajas e inconvenientes. Software gratuito en el mercado. Revista Digital Sociedad de la Información (33). Obtenido de http://www.sociedadelainformacion.com/

Salinas, J. (2002). Medios didácticos para una nueva universidad. Jornada sobre Innovación: El aprendizaje en entornos virtuales. Pamplona: Universidad Pública de Navarra.

Published

2019-02-05

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.